Cheesecake !!!!

21 Nisan 2010 Çarşamba

Allah'ım evde tatlı tatlı diye dolanırken buldum kendimi, ne yapsam ne etsem bilemedim dün gece...Sonra sabah markete uğradım ve bir anda gözüm raflardaki labne peynirlere takıldı ve o an ışık yandı :)) Evveeettttt cheesecake yapmalıydım tabiki... Eve geldim bilgisayarı açtım ve cheesecake tariflerini okumaya başladım ve aklıma çok yatan bir tarif buldum :))

Malzemeler :
2 paket burçak bisküvi
125 gram yumuşak margarin
3 yumurta
3 su bardağı toz şeker
3 paket labne peynir (her biri 200 gramlık paketler)
3 paket krem peynir (her biri 200 gramlık paketler)
vanilya

Önce bisküvileri rondoda çekiyoruz, un gibi oluyor zaten hemencecik, ardından yumuşak margarinle un haline getirdiğimiz bisküvleri yoğuruyoruz ve pişireceğimiz tepsinin tabanına yayıp bastırıyoruz.Sonra o bisküvili tepsiyi diğer karışım hazır oluncaya kadar buzluğa atıyoruz...

Bir kapta 3 su bardağı şekeri ve 3 yumurtayı karışım beyazlaşıncaya kadar çokça çırpıyoruz..Ardından karışıma 3 paket labneyi ve 3 paket krem peyniri ekliyoruz tekrar çırpıyoruz.Vanilyayı da ekledikten sonra mikserin son hızında karışım krema şekline gelinceye kadar uzun bir süre çırpıyoruz.


Buzluktan çıkardığımız tepsimize hazırladığımız kremayı döküyor ve önceden ısıtılmış fırında 180-200 ' Cde 40-45 dk pişiriyoruz... Oda sıcaklığına geldikten sonra en az 2 saat buzdolabında bekletip afiyetle yiyoruz :)) ayyy canım istediii !!!

Gerçi ben kekimi 1 paket bisküvi, 2 bardak şeker, 2 yumurta, 2şer paket peynirle yaptım ve küçük bir kaba yaptım...Pişme esnasında kabardığından soğuduğunda ortası bu şekli aldı, çöktü biraz... Bir de dayanamayıp sıcakken kestiğim için paramparça oldu :(( 


 tadı harikaaaa :::))))))))))))                   



                                                             
                                                                                                                                       

0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino