kaya kurabiyesi

14 Nisan 2010 Çarşamba

Dün akşam benim yine canım sıkıldı ve evde neler yapabilirim diye dolanmaya başladım.Hem kolay olsun hem çok lezzetli derken annemin çook uzun süredir yapmadığı bir kurabiye geldi aklıma kaya kurabiyesi :) Eh tabi  yapmaya başlamadan önce biraz nette araştırma yapmak gerekiyordu, ben de çok popüler olan sitelerden olan portakal ağacı sitesinden kaya kurabiyesi tarifi buldum, onun tariflerini her zaman sevmişimdir :) Şimdi tarifi de oradan vereceğim size.


Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 paket (250 gr) margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı toz şeker
  • aldığı kadar un (~3,5 su bardağı)
Gerçi evde 3 buçuk su bardağı un bulamadım ama üstünü ben nişastayla takviye ettim, eh ben ilk kez yapınca az biraz acemilik çektim :(( ama lezzet olarak çok güzel oldu inanmazsanız deneyin :)))


Margarini, yumurtayı ve şekeri karıştırdım önce bir güzel; margarin elimde erimiş hale gelene kadar sonra üzümü ve cevizi de karıştırdım..arkasından unu ve malesef nişastayı ekleyip tekrar karıştırdım.Asıl kurabiye hamurunda unu koyduktan sonra ele çok hafif yapışan bir hamuru elde etmemiz gerek ama benimki fazlaca yapıştı :(( ama bir daha söylüyorum tadı hakikaten çok güzel:))

Daha sonra yağlı kağıdı serdiğimiz tepsiye düzeltmeden parça parça koyuyoruz... Önceden ısıtılmış fırına 175'Cde 45 dakika koyuyoruz, üstü pembeleşene kadar pişiriyoruz...

Tabiki benim unun eksikliğinden kurabiye gibi gözükmeyen - pişme sırasında - kek gibi tepsinin tabanına yayılmış bir kurabiyem oldu, soğuduktan sonra parçaladım kurabiye gibi :))






0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino