Gavurdağı salatası

7 Mayıs 2010 Cuma

Piknik için hazırladığım salataları yazıyorum ya sırayla bugün de gavurdağı salatasını yazayım dedim :) Restoranlarda benim yemekten en çok keyif aldığım salatalardan biridir, gavurdağı ... İnceledim inceledim yapmak için o güne kadar yapamamıştım fırsat mı olmadı üşendim mi bilmiyorum ama kısmet pikniğe imiş...

Baştan uyarayım da kişi sayısına göre malzeme miktarı miktarı değişir, ben 4 kişi olduğumuzu ve yanında başka salatalar da olduğunu hesaba katarak miktarda yaptım.. neler mi koydum içine

malzemeler :

2 domates
2 biber
1 büyük ya da 2 küçük salatalık
1 soğan
1/2 demet maydanoz
Kıyılmış ceviz
Zeytinyağı, limon suyu, nar ekşisi
Sarımsak ( isteğe bağlı )
kuru nane (isteğe bağlı )
Kornişon salatalık turşusu (isteğe bağlı )

Doğradığımız soğanları biraz tuzla ovarak bekletiyoruz. Daha sonra domatesler, salatalıkları, biberleri, koyduysak eğer kornişon turşumuzu ve maydanozumuzu ince ince doğrayıp soğanlara ekliyoruz.. Üstüne orta incelikte çektiğimiz cevizleri serpiyoruz.. Yağını, tuzunu, nar ekşisini, kuru nanesini, istersek rendeledğimiz sarımsağımızı ve limon suyunu ekleyip afiyetle yiyoruz.


Bu gördüğünüz salata saklama kabında olduğu için pek de bir muhteşem görüntüye sahip değil ama idare edin artık :)

Tadı çok güzel :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino