muffinlerim muffinlerim yaban mersinli muffinlerim

6 Mayıs 2010 Perşembe



Geçen dedemler bizdeydi ve çay yanında birşeyler yemeği çok severler, özellikle anneannem kendisine biz pamuk deriz...Evde daha önce aldığım yaban mersinleri duruyordu ben de dedim bari hemen size bir muffin ya da cupcake yapayım da çayın yanında çok güzel gider..Oturdum bilgisayarın başına bir sürü tarif inceledim sonra aklıma bir tanesi yattı ve yapmaya koyuldum..

Malzemeler :

1+1/4 su bardağı un
1/2 su bardağı toz şeker
2 silme tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
2 yumurta
4 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin (eritilmiş )
3/4 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı toz vanilya
Limon kabuğu rendesi
1 su bardağı yaban mersini

Önce fırını 200'Cye getiriyoruz ve 12 tane muffin kabımızı yağlayıp hazır hale getiriyoruz
Un, şeker, kabartma tozu, vanilya ve tuzu bir kapta karıştırıyoruz
Başka bir kapta yumurtaları çırpıyoruz ve buna erimiş yağı, sütü ve limon rendesini karıştırıyoruz..
Ardından elde ettiğimiz bu karışımı unlu kasemizin ortasına döküp çatalla un sıvı malzemeyle karışana kadar karıştırıyoruz, pürüzsüz olmasına gerek yok.
Daha sonra bu karışıma 1 su bardağı yaban mersinini de ekliyoruz ve biraz daha karıştırdıktan sonra önceden hazırladığımız kaplarımıza koyup fırına veriyoruz ve üstü kızarana kadar yaklaşık 20 25 dakika pişiriyoruz ve soğuduktan sonra servise hazırr :))



0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino