Ispanaklı börek

8 Haziran 2010 Salı

O koskocaman misafir sofrası menüsüne devam ediyoruz, sırada ıspanaklı böreğimiz var..

Kuşkusuz ben de pek çok insan gibi ıspanağı yemek olarak yemektense bu şekilde hamur işlerinde tercih ediyorum, bana çok daha lezzetli geliyor.Öbür türlü ağzımın içinde garip bir tat bırakıyor...

Neyse konuya geleyim :) Anneannemlerin bağ evinde bahçede ıspanak yetişmiş ve o da bana resmen bir çuval ıspanak göndermiş ne yapacağımız bilememiştik. Sonra benim becerikli Nur ablacığım ıspanağı soğanla kavurup buzluğa atmış, eh elde hazır iç olunca böreği yapması da pek kolay oldu benim için...Gerçi çiğ ıspanaktan da gayet lezzetli olmakta.

Malzemeler : (16 tane için )
4 yufka
3 yumurta (1inin sarısı ayrılmış)
Ispanak
Tuz, karabiber, pul biber
biraz su ve sıvı yağ karışımı

Önce 2 yumurta ve 3üncünün sarısını karıştırarak pişirdim ve ıspanağın içine kattım.Daha sonra tuz, kara biber, pul biber ve daha hangi baharatı istiyorsanız içe ekleyip, her yere herşey eşit dağılana kadar karıştırıyorsunuz...Ardından yufkaları kalın şeritler halinde kestim ve böreklerimi kalın sigara böreği şeklinde sardım.Sararken yufkaların üst üste gelen yerlerine fırçanın ucuyla - diye tabir edeyim - su ve sığı yağ karışımından sürdüm; tepsiye dizdim.Üstlerine ayırdığım yumurta sarısını da sürüp susam serpip fırına attım.Önceden ısıtılmış fırında 180'Cde 35- 40 dakika pişirdim ve hazır oldu :))

Ayrıca ben çoğu zaman ıspanaklı börek yaparken içine kavrulmuş kıyma ya da sucuk da koyuyorum gerçekten çok lezzetli oluyor..

Afiyet olsun

0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino