Fransız ekmeği

28 Haziran 2010 Pazartesi

Arkadaşlarımın sofrasında geriye kalan tek şey :) yazmasam olmazdı değil mi :)) Aslında tarif bana ait değil; tarif blog okuyucularının hemen hemen hepsinin bildiği bir site olan Portakal Ağacı'ından ... Masaya bir kaç kahvaltılık da çıkarttığım için yanlarında iyi gider diye düşündüm ve yaptım...

Malzemeler :

1,5 su bardağı ılık su
4 su bardağı un
1 yemek kaşığı kuru maya
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz

Ekmek makinasında yaptığım için çok da pratik oldu...Ekmek makinamın sırasına göre suyu, yağı koydum üstüne her tarafı kapatacak şekilde unu yaydım üstüne toz şekeri ve tuzu koydum en son mayayı ekledim ve hamur yoğurma programına ayarladım makinayı.. Makinada yoğruldu ve dinlendi.Dinlenen hamuru tezgaha çıkarttım ve biraz daha unla yoğurdum; daha sonra 16 ufak parçaya böldüm ve üstlerine yumurta sarısı sürdükten sonra bir 40 dakika kadar da o şekilde dinlendirdim...Isıtılmış fırında üstleri kızarana kadar yaklaşık bir 20-25 dakika pişirdim...

Fırından çıktığında özellikle sıcakken harika olmakta :))
Bir dahaki sefere bu topları biraz daha küçük yapıp sandviç ekmeği olarak kullanacağım :))

2 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım.ekmeklerin çok güzel görünüyor.sevgiler selamlar

mndlna dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino