Kıymalı börek

25 Haziran 2010 Cuma


Arkadaş soframın diğer elemanlarından biriydi bu da..Ancak işte yavaş yavaş yazabiliyorum hepsini..Bir koşturmacadır gidiyor hayatımda bu ara, okul işleri ev işleri derken yoruldum sanırım iyice...

Evde bir miktar kıyma vardı ama ne kadar olduğunu bilmediğim için malesef yazamıyorum miktarını onu bir gün önceden hazırlamıştım, misafirlerim gelmeden öncede sarıp fırına verdik, sıcak sıcak yendi çok da güzel oldu :)

Malzemeler :

4 yufka
Kıyma
Soğan 
Salça ( çok az )
Tuz, karabiber, pul biber, nane, kekik 

Kıymayı ocağa koydum o kavrulurken soğanları da ufak ufak doğradım bir tabağa.Ardından kıymalar tam kavrulmaya yaklaşmışken içine soğanlarını koydum.Onlarda kavrulmuşken salçayı ekledim ve karıştırdım salça kıymalı karışıma karışınca tam olarak baharatları ekledim ve ocağın altını kapattım..Nur ablanın değişik sarma tekniğiyle ( bir dahakine fotoğraflayacağım) 4 yufkadan 16 börek çıkmakta... Ona uygun olarak kestiğimiz yufkalarımızı sardık ve üstüne yumurta sarısı sürüp önceden ısıttığımız fırında 190'Cde 40 dakika pişirdik.Afiyetle yedik :))

0 yorum:

Yorum Gönder

Parmaklarımızı yesek :)) Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino